Saveti za uspesnu E-trgovinu
JEDNOSTAVNA NAVIGACIJA- Ukoliko se korisnik bude lako snalazio, jednostavno pronalazio željenu destinaciju, proizvod i uslugu biti će korak bliže da zaključi trgovinu s vama. Suprotno tome, svaki suvišan klik mišem umanjuje mogućnost da potencijalan kupac i postane kupcem.
PROIZVODI RAZDELJENI PO KATEGORIJE- Kako biste olakšali snalaženje na vašim stranicama, katalog proizvoda ili usluga podijelite u laicima smislene kategorije, odnosno podkategorije. Nikako nemojte pred kupca nabacati informacije bez reda, već ih nastojte ažurirati i ponuditi sažetke s mogućnošću da saznaju još. Navedite prvo sažetak specifikacije o proizvodu, kako bi potencijalan kupac mogao pogledom preletjeti i zaustaviti se na željenom proizvodu. Klik na opciju “više” trebao bi kupca dovesti do stranice s detaljnom specifikacijom osobina proizvoda.
VELICINA ASORTIMANA- Prevelik izbor usluga ili proizvoda može uroditi i kontra efektom. Nastojte za kupca eliminirati nedoumice i u njegovo ime definirati što je za njega dobro. Primjerice ukoliko nudite crne kožne cipele broj 43, nastojte definirati stil osobe koja ih kupuje. Na taj način će svi naklonjeni casual looku svoju sreću okušati u toj kategoriji proizvoda. Prevelik izbor često je zbunjujuć i zbog neodlučnosti može potjerati potencijalnog kupca da sreću potraži na stranicama koje mu nude rješenje.
INOFORMACIJA,INFORMACIJA,IFORMACIJA! Kada kupac pronaĎe na vašim stranicama željen proizvod ili uslugu, vaš zadatak još nije gotov. Informacije o proizvodu, tehnička specifikacija, upute za upotrebu itd. trebaju ga uvjeriti da je ono što nudite, upravo ono što on traži. Pri tome treba predvidjeti sve njegove buduće potrebe - servis, mogućnost povrata robe ukoliko s njom korisnik nije zadovoljan, upute o korištenju, o održavanju proizvoda, kako može doći do rezervnih dijelova. Ponudite potencijalnom kupcu i odgovore ne neke od često postavljanih pitanja te kontakt adresu i brojeve telefona na koje može postaviti pitanja ili dati vlastito mišljenje o proizvodu.Informacija, informacija i informacija osnovni je preduvjet uspješne trgovine. Nikako nemojte omalovažiti znatiželju i voljnost korisnika da upozna vaš proizvod prije samog procesa kupnje.
DIZAJN- stranica prilagodite proizvodu za kojeg ste specijalizirani i vašoj strategiji prodaje. Postoje trgovine i trgovine, a svoju kreirajte poštujući specifikum proizvoda i ciljane skupine korisnika. Dizajniranje košarice još je jedna učestala zamka web trgovine. Zapamtite da to nije mjesto maštovitih i originalnih rješenja. Recimo da je kupac pronašao ciljani proizvod, pročitao njegove specifikacije, pronašao odgovor na sva pitanja i napokon se odlučio na kupovinu. Predvidivo mjesto i prepoznatljivost košarice, iako banalna stvar, vrlo su važni.
MOTIVACIJA-Proizvod/uslugu nije dovoljno samo prodati, potrebno je korisniku dati motivaciju za povratak na vaše stranice. Newsletteri, obavijest o specijalnim ponudama, poklon-bonovi za izvršenu kupovinu nad odreĎenim iznosom, nagovještaj nove kolekcije, nuĎenje proizvoda srodnih onome koji je korisnik upravo kupio, proizvoda za održavanje, nadopunu i ostale akcije vezane uz vašu specifičnu djelatnost trebale bi biti dostatna motivacija. No, nemojte se uspavati, na motivaciji treba kontinuirano raditi jer i ona je potrošna roba.
JEDNOSTAVNA NAVIGACIJA- Ukoliko se korisnik bude lako snalazio, jednostavno pronalazio željenu destinaciju, proizvod i uslugu biti će korak bliže da zaključi trgovinu s vama. Suprotno tome, svaki suvišan klik mišem umanjuje mogućnost da potencijalan kupac i postane kupcem.
PROIZVODI RAZDELJENI PO KATEGORIJE- Kako biste olakšali snalaženje na vašim stranicama, katalog proizvoda ili usluga podijelite u laicima smislene kategorije, odnosno podkategorije. Nikako nemojte pred kupca nabacati informacije bez reda, već ih nastojte ažurirati i ponuditi sažetke s mogućnošću da saznaju još. Navedite prvo sažetak specifikacije o proizvodu, kako bi potencijalan kupac mogao pogledom preletjeti i zaustaviti se na željenom proizvodu. Klik na opciju “više” trebao bi kupca dovesti do stranice s detaljnom specifikacijom osobina proizvoda.
VELICINA ASORTIMANA- Prevelik izbor usluga ili proizvoda može uroditi i kontra efektom. Nastojte za kupca eliminirati nedoumice i u njegovo ime definirati što je za njega dobro. Primjerice ukoliko nudite crne kožne cipele broj 43, nastojte definirati stil osobe koja ih kupuje. Na taj način će svi naklonjeni casual looku svoju sreću okušati u toj kategoriji proizvoda. Prevelik izbor često je zbunjujuć i zbog neodlučnosti može potjerati potencijalnog kupca da sreću potraži na stranicama koje mu nude rješenje.
INOFORMACIJA,INFORMACIJA,IFORMACIJA! Kada kupac pronaĎe na vašim stranicama željen proizvod ili uslugu, vaš zadatak još nije gotov. Informacije o proizvodu, tehnička specifikacija, upute za upotrebu itd. trebaju ga uvjeriti da je ono što nudite, upravo ono što on traži. Pri tome treba predvidjeti sve njegove buduće potrebe - servis, mogućnost povrata robe ukoliko s njom korisnik nije zadovoljan, upute o korištenju, o održavanju proizvoda, kako može doći do rezervnih dijelova. Ponudite potencijalnom kupcu i odgovore ne neke od često postavljanih pitanja te kontakt adresu i brojeve telefona na koje može postaviti pitanja ili dati vlastito mišljenje o proizvodu.Informacija, informacija i informacija osnovni je preduvjet uspješne trgovine. Nikako nemojte omalovažiti znatiželju i voljnost korisnika da upozna vaš proizvod prije samog procesa kupnje.
DIZAJN- stranica prilagodite proizvodu za kojeg ste specijalizirani i vašoj strategiji prodaje. Postoje trgovine i trgovine, a svoju kreirajte poštujući specifikum proizvoda i ciljane skupine korisnika. Dizajniranje košarice još je jedna učestala zamka web trgovine. Zapamtite da to nije mjesto maštovitih i originalnih rješenja. Recimo da je kupac pronašao ciljani proizvod, pročitao njegove specifikacije, pronašao odgovor na sva pitanja i napokon se odlučio na kupovinu. Predvidivo mjesto i prepoznatljivost košarice, iako banalna stvar, vrlo su važni.
MOTIVACIJA-Proizvod/uslugu nije dovoljno samo prodati, potrebno je korisniku dati motivaciju za povratak na vaše stranice. Newsletteri, obavijest o specijalnim ponudama, poklon-bonovi za izvršenu kupovinu nad odreĎenim iznosom, nagovještaj nove kolekcije, nuĎenje proizvoda srodnih onome koji je korisnik upravo kupio, proizvoda za održavanje, nadopunu i ostale akcije vezane uz vašu specifičnu djelatnost trebale bi biti dostatna motivacija. No, nemojte se uspavati, na motivaciji treba kontinuirano raditi jer i ona je potrošna roba.