Sve je više kvalitetnih virtualnih trgovina na internetskom prostoru. Nudi se sve šira paleta proizvoda i usluga: od usluga organizacije i rezerviranja putovanja, odjeće i obuće, proizvoda za ljepotu i zdravlje, knjiga i stručne literature do dostave pizze na kućna vrata. Mnogi menadžeri tvrtki ivlasnici postojećih web stranica razmišljaju o pokretanju virtualne trgovine. Planiranje virtualne trgovine je kreativni proces koji se ostvaruje u šest koraka:
1. Donošenje odluke i rokova o uspostavljanju virtualne trgovine
2. Izbor asortimana proizvoda i usluga
3. Izbor načina plaćanja u virtualnoj trgovini i organizcija distribucije proizvoda
4. Registracija domene i otvaranje Web mjesta (serverska podrška)
5. Kreiranje web stranica za virtualnu trgovinu
6. Plan održavanja i promocija virtualne trgovine.
Sa pojavom poslovanja preko Weba tradicionalni pristup automatizaciji počeo je da opada. Danas je moguće ostvariti stope rasta, ne 5% godišnje, već u mnogim slučajevima tokom jednog tromesečja. Zavisnost od automatizacije postala je ekstremna. Alati vezani za upravljanje automatizacijom e-trgovine postali su jednako izazovni. Neuspeh informatičkih tehnologija (IT) da zadovolje zahteve e-trgovine postala je surova stvarnost, i ono što je najzastražujuće, mogla je dovesti do propasti preduzeća.
Ono što je postalo jasno je da je model za rast i razvoj preduzeća rastući i da zahteva ekstremno brzo reagovanje. Brzina je osnovni diferencijator: Ako je poslovanje dovoljno brzo ono može da iskoristi tržišne prednosti, ali ako nije ne može se očekivati čak ni opstanak. Brzina pokreće tražnju IT za automatizovanim alatima koji mogu prihvatiti ekstremnu skalabilnost i veliku fleksibilnost. U okviru "carstva" mrežnog menadžmenta ovo znači prevođenje na upravljačke resurse u brzo menjajućem okruženju gde se sredstva, pa čak i kompletne podmreže, mogu pojaviti preko noći i jednako brzo nestati već sledećeg dana